Aktuális
 
  • Mozdonyunk tervezett közlekedése
    Dátum    Útvonal    Megjegyzés

    2017. november 23.Budapest-Keleti—Soroksár-Terminál
    Soroksár-Terminál—Debrecen


    Utolsó frissítés: 2017. november 23.
    Az adatok tájékoztató jellegűek; a mozdony tényleges közlekedése a mindenkori forgalmi helyzettől függően változhat.

    — Legújabb hírek —

  • 2017. november — Mozdonyunk újabb nyilvános fellépéséről adhatunk hírt – ezúttal Debrecenben, ahol a jármű a Hex-Va-Ve (Hajdú Expressz Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület) X. adventi vasútmodell-kiállításának vendégeként lesz megtekinthető november 25–26-án. Járművünk látogathatósága vendéglátóink szervezéséhez igazodik – további információk a rendezvény házigazdájának weboldalán érhetők el:

    http://www.hexvave.hu/content/x-adventi-debreceni-vasútmodell-kiállítás
    http://www.vmuvhaz.eoldal.hu/
    http://www.vmuvhaz.eoldal.hu/img/picture/1176/vasutmodell_plakat_2017.jpg

    Mozdonyunkon minden érdeklődőt szeretettel várunk!

    — Korábbi hírek —

  • 2017. október — A bennünket választó adófizetők 2017-ben több, mint 2,3 millió forintot ajánlottak fel alapítványunknak jövedelemadójuk 1%-ából. E helyütt is szeretnénk megköszönni a hazai adófizetők eme jelentős hozzájárulását munkánkhoz. Idei utolsó nagy nyilvános fellépésünkre is szeretnénk felhívni a figyelmet: a Disznótoros kolbászfesztivál résztvevőjeként október 14–15-én a Vasúttörténeti Park vendége lesz mozdonyunk, melyen a rendezvény ideje alatt utazni is lehet. Járművünk látogathatósága és üzemelése vendéglátóink szervezéséhez igazodik. További információk a rendezvény és a Vasúttörténeti Park weboldalán érhetők el:
    http://vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/disznotoros-kolbaszfesztival
    http://www.disznotoroskolbaszfesztival.hu/
  • 2017. szeptember — Idén harmadszorra is útra kelünk egy különvonattal, mely ezúttal a Börzsöny és Nógrád megye legszebb vonalait járja be. A tervek szerint reggel 9:30 után indulunk Rákosrendezőről Vácra, ahol látogatást teszünk a Duna-Dráva Cement Kft. gyárának vasúti területén. Vácról Diósjenőn át – Drégelypalánk érintésével – Balassagyarmatra közlekedünk, visszafelé pedig Galgamácsa, Vácrátót, Vác, Rákosrendező lesz az útvonalunk. Az út további részleteit honlapukon, hírlevelünkben, Facebook-csoportunkban és az esemény Facebook-oldalán is ismertetni fogjuk:
    https://facebook.com/m61010/
    https://www.facebook.com/events/126334691339797/
  • 2017. június — Hamarosan újra fellép alapítványunk mozdonya, ezúttal a Vasúttörténeti Park vendégeként a június 24-i „Múzeumok Éjszakája” rendezvényen. További információk a rendezvénysorozat és a Vasúttörténeti Park weboldalán érhetők el:
    http://www.museum.hu/muzeumokejszakaja
    http://www.vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/muzeumok-ejszakaja-1
  • 2017. június — Lovasberényi különvonatunk után hamarosan újabb kirándulóvonatot indítunk: június 10-én ismét Tapolcáig közlekedünk, és tervezzük egy újabb iparvágány bejárását, melyet eddigi tapolcai útjaink során még nem látogattunk meg. Reméljük, hamarosan további részleteket is megoszthatunk. E helyütt szeretnénk felhívni a figyelmet az esemény Facebook-on vezetett oldalára, melyen a legfrissebb információk szintén megjelennek:
    https://www.facebook.com/events/170868970108863/
    Megnyitottuk a különvonat jegyrendelő oldalát is:
    http://www.tinyurl.com/NOHAB-GM-20170610
    A nemzetközi átutalások átfutási ideje miatt külföldi érdeklődőknek ezúttal is azt ajánljuk, hogy előzetesen csak utazási szándékukat közöljék, és helyben, a vonat indulása előtt fizessék ki a jegyek vételárát.
  • 2017. május — Különvonatunk közlekedése után egy nappal egy másik rendezvény is várja a látogatókat. Három éves fennállása alkalmából a Miniversum 2017. május 14-én nem mindennapi NOHAB-találkozóra invitálja a vasútbarátokat és modellezőket, akik ezúttal hozzájárulhatnak egy rekordkísérlethez és saját mozdonyaikkal is szerepelhetnek a terepasztalon a 15 és 19 óra között tartott fotózás idején. Alapítványunk a rendezvény díszvendége – a Miniversum ez alkalomból minden eladott jegy árából 500 Ft-tal támogatja alapítvnyunkat, amelyért e helyütt is szeretnénk köszönetünket kifejezni. A rendezvényről bővebb tájékoztatást a Miniversum honlapja ad:
    https://www.miniversum.hu/hirek-esemenyek/item/535-100-nohab-ot-ezret-rekordkiserlet-a-miniversum-ban
  • 2017. május — Mint arról nemrég Facebook-csoportunkban hírt adtunk, 2017. május 13-án ismét különvonatot közlekedtetünk. Különmenetünk ezúttal Rákosrendező állomásról indul, és több budapesti állomáson (Kőbánya felső, Ferencváros, Kelenföld) is vesz fel utasokat. Ezután Székesfehérvár érintésével a 6-os vonal még bejárható szakaszán Lovasberényig közlekedünk, majd a visszaúton meglátogatjuk a hárosi vontatóvágányt is.
  • 2017. március — Közeledik a jövedelemadó bevallásának és az adó 1%-áról rendelkező nyilatkozatok elkészítésének ideje. Ezúton kérjük idén is támogatóinkat, hogy jövedelemadójuk 1%-ával alapítványunk javára rendelkezzenek és ezzel kiemelkedő vasúttörténeti emlékek fennmaradását támogassák. Az idei felhívásunk itt érhető el, és ismertető nyomtatványunk és előre kitöltött rendelkező nyilatkozatunk is letölthető. Az idén is elérhető A3-as falinaptárunk, amelyen szintén szerepel alapítványunk felhívása.
  • 2016. december — A 2015-ös nagy visszatérés hagyományát folytatva 2016. december 30-án a hazánkban üzemelő NOHAB-ok újra összegyűlnek Tapolcán. A találkozón részt vevő nyolc mozdony egy különvonattal érkezik, amely december 30-án 9:45-kor indul Kelenföldről. A találkozón és a kapcsolódó különúton mozdonyunk meghívott vendégként vesz részt, ezért mindenkinek ajánljuk az esemény szervezői weboldalának felkeresését:
    https://www.facebook.com/events/1402662886433268/
    Mozdonyunkon a tapolcai rendezvény ideje alatt minden érdeklődőt szeretettel várunk!
  • 2016. december — Nagy figyelmet kapott a hazai és külföldi vasútbarátok körében, hogy Magyarországra újabb, a NOHAB-okkal rokon mozdony érkezett Belgiumból: az egykori SNCB 5201. Sokan találgatták, kihez fog kerülni a jármű és milyen jövő vár rá Magyarországon. 2016. december 5-én a délutáni órákban alapítványunk mozdonya a Keleti fűtőházig vontatja az 5201-et, és az alkalmat megragadva megerősíthetjük, hogy alapítványunk vette meg a járművet, amely alkatrészbázisul fog szolgálni, elsősorban a Demonstrátor újbóli felépítéséhez.
    Új szerzeményünket több éve állították le Belgiumban, azonban néhány kivágott és ellopott kábel, valamint az időjárás okozta kisebb károk kivételével sértetlen és hiánytalan, így számunkra felbecsülhetetlen értékű alkatrészforrást jelent. A jármű Budapestre érkezése valójában több évig tartó erőfeszítéseink gyümölcse, ugyanis már 2013 óta folytattunk tárgyalásokat, helyszíni felméréseket, akkor még egy másik mozdony, az 5401 megvásárlását előkészítendő. Számos váratlan adminisztratív akadály nehezítette az alkatrészgép megvételét és Budapestre szállítását, melyek leküzdése sokszor heteket, hónapokat vett igénybe — az eltelt évek alatt az eredetileg kiszemelt mozdony állapota is olyan sokat romlott, hogy végül helyette egy másik példány megvásárlása mellett döntöttünk. Sokan segítettek minket abban közvetítéssel és ügyintézéssel, vagy adományokkal, hogy megvásárolhassuk és Magyarországra hozzuk a kiszemelt alkatrészforrást. Ennek kapcsán különösen nagy köszönettel tartozunk kitartó támogatónknak, „NOHAB-Pappi” Klaus Korbachernek, aki terveinket már a kezdetekben jelentős összeggel támogatta.
    Amikor 2013-ban elhatároztuk a donor beszerzését, még az M61-002 újraépítéséhez terveztük felhasználni az alkatrészeit, ám időközben egy sürgetőbb, a Kettes felépítéséhez mérhető nagyságrendű feladatunk lett: a Demonstrátor teljes felújítása. Így a belga „krumplibogár” most a Di3.623 alkatrészbázisa lesz legnagyobb részben. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a Kettes felépítéséről lemondtunk volna, csak erőforrásaink korlátai miatt ez utóbbit későbbre kell halasztanunk.
    Alapítványunk kiemelkedően eseménydús évének egyik fénypontja az alkatrészgép érkezése, amely meghatározza jövőnket is. A Demonstrátor felújítása kapcsán rengeteg munkának nézünk most elébe, ám az 5201 érkezése után minden remény megvan arra, hogy ez a munka eredményes legyen.
  • 2016. október — Közeleg idei utolsó nyilvános fellépésünk a Vasúttörténeti Parkban: a Disznótoros kolbászfesztivál vendégeként október 22–23-án lesz megtekinthető mozdonyunk, melyen a rendezvény ideje alatt utazni is lehet. Mint minden hasonló rendezvényen, melyen meghívott vendégként veszünk részt, járművünk látogathatósága és üzemelése vendéglátóink szervezéséhez igazodik. További információk a rendezvény és a Vasúttörténeti Park weboldalán érhetők el:
    http://www.vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/disznotoros-kolbaszfesztival-2016
    http://www.disznotoroskolbaszfesztival.hu/
  • 2016. augusztus — Sokan várták hiába a 2013 óta hagyományos NOHAB-vontatta vonatokat, melyeket nyári hétvégéken a 017-es továbbított a Balaton északi partján. Bár a rendszeres személyvonati forgalom messze meghaladja erőforrásainkat, egy alkalommal mégis hamarosan kárpótolhatjuk a vasútbarátokat, és mindazokat, akik hiába várták, hogy a régi balatoni vonatozások hangulatát újra átélhessék. Augusztus 27-én ugyanis idén másodszorra indítunk különvonatot, ezúttal a Budapest – Tapolca – Keszthely – Tapolca – Budapest útvonalon. „Toronykerülő” különvonatunkat a nemrég lebontott székesfehérvári II. számú irányítótorony emlékének ajánljuk; a torony helyén az állomáson áthaladó vonatból kiszórt virágesővel emlékezünk. Vonatunk a Balaton északi partján számos helyen meg fog állni mind az odaúton, mind visszafelé, ezért egy nyárbúcsúztató fürdőzésre is alkalma nyílik azoknak, akik a vonatozást strandolással kapcsolnák össze.
  • 2016. augusztus — Különvonatunk közlekedése előtt még egy alkalommal a Vasúttörténeti Parkban is fellép mozdonyunk: 13–14-én, a X. Európai Kerti Vasutak Találkozója alkalmából. Az eseményről a rendezvénynek otthont adó Vasúttörténeti Park ad bővebb tájékoztatást:
    http://www.vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/x-europai-kerti-vasutak-talalkozoja
  • 2016. június — Nagy érdeklődés kísérte június 11-i különvonatunkat, amely a nemrég felújított 2-es, valamint a 4-es és 1-es vonal mellett talán egyetlen kirándulóvonatként bejárta a dorogi mészkőbányát kiszolgáló iparvágányt, és búcsúlátogatást tett Felsőgalla állomáson a még forgalomban lévő pályaszakaszon. Az elmúlt napokban rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk az úttal kapcsolatban, és a különmenet emlékezetes pillanatairól számtalan fénykép, videofelvétel is eljutott hozzánk, melyek mind abban erősítenek meg minket, hogy idei különvonatunkkal is sikerült különleges élményeket szerezni a vasútbarátoknak. A kedvező visszajelzés mellett szeretnénk köszönetet mondani azért a rengeteg támogatásért is, amely lehetővé tette különvonatunk közlekedését. Köszönettel tartozunk a Magyar Vasúttörténeti Park vezetésének, amiért engedélyezték a vonat indulását és érkezését, a MÁV Pályavasúti TIG Budapest munkatársainak az út fénypontját jelentő dorogi bejárás adminisztratív előkészítéséért, valamint a Baumit Kft. munkatársainak a dorogi üzemlátogatás engedélyezéséért és a helyszínen nyújtott segítségért. Köszönjük az utunk során érintett szolgálati helyek munkatársainak együttműködését is. Idei utunk volt az első olyan alkalom, amikor különvonatunk a MÁV Nosztalgia Kft.szervezésében és kocsijaival közekedett – bízunk benne, hogy ez egy hosszútávú kapcsolat kezdetét is jelzi, és egyben köszönjük a MÁV Nosztalgia Kft. munkatársainak készséges együttműködését, mellyel a különvonat közlekedését segítették.
  • 2016. június — Mozdonyunk ismét a Vasúttörténeti Park vendége lesz a június 25-i „Múzeumok Éjszakája” rendezvényen. További információk a rendezvénysorozat és a Vasúttörténeti Park weboldalán érhetők el:
    http://www.museum.hu/muzeumokejszakaja
    http://vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/muzeumok-ejszakaja-2016
  • 2016. május — Alapítványunk mozdonya nemsokára újra a Vasúttörténeti Park vendége lesz: május 28–29-én a gyereknapi program részeként utazni is lehet a mozdonyon, június 4-én pedig a Pályavasúti szakmai napon lépünk fel. Bővebb információval a rendezvények házigazdája, a Vasúttörténeti Park ad tájékoztatást:
    http://www.vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/gyermeknap
    http://vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/iii-palyavasuti-szakmai-nap-palyavasuti-bemutato-latogatoknak
  • 2016. május — Alapítványunk mozdonya nemsokára újra a Vasúttörténeti Park vendége lesz: május 7-én a Jubileumi járműbemutató, 15-én pedig a Kincskereső garázsvásár alkalmával. Bővebb információval a rendezvények házigazdája, a Vasúttörténeti Park ad tájékoztatást:
    http://vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/jubileumi-jarmubemutato
    http://vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/kincskereso-garazsvasar-vasuttorteneti-parkban
  • 2016. április — Alapítványunk mozdonya nemsokára újra a Vasúttörténeti Park vendége lesz: ezúttal az április 23–24-én megrendezett Gőzmozdonymatinén. További részletekről a rendezvény házigazdája, a Vasúttörténeti Park ad tájékoztatást: http://www.vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/gozmozdony-matine
  • 2016. április — Örömmel adjuk hírül, hogy alapítványunk mozdonya újra a Vasúttörténeti Parkban megrendezett „Oldtimerek hétvégéje” rendezvény vendége lesz április 9–10-én. Bővebb információval a rendezvények házigazdája, a Vasúttörténeti Park és a szervező Oldtimer Show honlapja ad tájékoztatást:
    http://www.vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/oldtimer-show-2016
    http://oldtimershow.hu/
  • 2016. február — Közeledik a jövedelemadó bevallásának és az adó 1%-áról rendelkező nyilatkozatok elkészítésének ideje. Ezúton kérjük idén is támogatóinkat, hogy jövedelemadójuk 1%-ával alapítványunk javára rendelkezzenek és ezzel kiemelkedő vasúttörténeti emlékek fennmaradását támogassák. Az idei felhívásunk itt érhető el, és ismertető nyomtatványunk és előre kitöltött rendelkező nyilatkozatunk is letölthető. Az idén is elérhető A3-as falinaptárunk, amelyen szintén szerepel alapítványunk felhívása.
  • 2016. február — Az elmúlt hét különösen eseménydús volt és rendkívül sok munkát követelt tőlünk, ám visszatekintve elmondhatjuk, hogy vasúttörténeti jelentőségű eredményt értünk el. Immár Magyarországon várja ugyanis újbóli felépítését az a mozdony, amelynek 1960-as magyarországi próbaútjai meghatározónak bizonyultak a hazai dízelvontatás megalapozásában. A Norvégiában Di3.623 pályaszámon több mint négy évtizedig üzemelt egykori demonstrátort megszerezni is csak hosszú küzdelem árán tudtuk, de a szállítás előkészítése, megszervezése, lebonyolítása ugyancsak rengeteg munka és leküzdendő akadály elé állított minket.
    Sokan voltak segítségünkre – mind kétkezi munkával, mind szervezéssel, kapcsolattartással – abban, hogy a mozdony újra Magyarországra kerülhessen. Kiemelten nagy hálával tartozunk a svéd TÅGAB vasúttársaság számos alkalmazottjának, akik amellett, hogy lehetővé tették a jármű igen kedvező árú megvásárlását, nélkülözhetetlen segítséget nyújtottak a demonstrátor szállításának műszaki előkészületeiben, a fuvarozóval és a közlekedési hatósággal való kapcsolattartásban, egyeztetésben. Köszönettel tartozunk a szállításban részt vevő vasúttársaságok több alkalmazottjának is, akik gyors segítségükkel, közbenjárásukkal számos váratlan akadály leküzdésében segítettek nekünk. Köszönjük a CRS Kft. segítségét is – nekik köszönhetjük ugyanis, hogy a demonstrátor visszatérésének hazai szakaszán a nagy eseményhez méltó megjelenésű fékezőkocsikkal közlekedhetett a szerelvény. Végül, de nem utolsósorban hatalmas köszönetet mondunk Klaus Korbacher „NOHAB-Pappi” támogatónknak is, aki nem először segít minket igen jelentős anyagi hozzájárulásával.
    A demonstrátor „hazatérését” külföldi és hazai vasútbarátok egyaránt nagy figyelemmel kísérték és rögzítették fényképen, videón – reméljük, hogy a talán nem is oly távoli jövőben már a helyreállított mozdony élménye fogja megdobogtatni a vasútbarátok szívét.


  • 2015. december — 2000 decemberében ért véget a magyarországi NOHAB-ok menetrendi üzeme, melynek lezárultával egykori honállomásuk, Tapolca is kényszerű búcsút vett a megmaradt mozdonyoktól. Sokan reménykedtek azonban a visszatérésben, és abban is, hogy az egykori honállomás egyszer még méltó módon őrizheti tovább annak a kornak az emlékét, amikor a NOHAB-ok elválaszthatatlan részei voltak a városnak, a balatoni tájnak. Tizenöt év múltán egy rég várt, nagy visszatérést ünnepelhetünk meg: a napokban kerül Tapolcán új helyére az M61-004 megmaradt vezetőállása, mely sokáig a Közlekedési Múzeum épületénél volt látható. A nevezetes alkalomból 2015. december 22-én a hazánkban üzemelő NOHAB-ok is összegyűlnek Tapolcán. A találkozón részt vevő hét mozdony közül hat egy nem mindennapi különvonattal érkezik, amely december 22-én a reggeli órákban indul Kelenföldről. Az alkalomra a vonatot szervező MÁV Nosztalgia Kft-től mi is meghívást kaptunk, melynek szívesen eleget teszünk, így a különvonatban alapítványunk mozdonya is helyet kap. Ez a meghívás is jelzi: olyan összefogásra adott alkalmat az esemény, amely, reméljük, meghatározó lesz a hazai NOHAB-ok fennmaradásában, vasúti emlékeink megőrzésében.
  • 2015. október — Örömmel adhatunk hírt mozdonyunk újabb „fellépéseiről”; ismét a Vasúttörténeti Parkban, október 10–11-én a TEMOFESZT vasútmodell-fesztiválon, valamint október 17–18-án a Disznótoros kolbászfesztivál vendégeként. Mint minden hasonló rendezvényen, melyen meghívott vendégként veszünk részt, járművünk látogathatósága és üzemelése vendéglátóink szervezéséhez igazodik. További információk a rendezvény és a Vasúttörténeti Park weboldalán érhetők el:
    http://vasuttortenetipark.hu/
    http://www.disznotoroskolbaszfesztival.hu/
  • 2015. augusztus — Örömmel adhatunk hírt mozdonyunk újabb „fellépéseiről”; ezúttal ismét a Vasúttörténeti Parkban, az augusztus 22–23-i IX. Európai Kerti Vasutak Találkozója, augusztus 29-én a XXX. Nemzetközi Ásványbörze És Ékszerkiállítás, majd szeptember 12-én a 15 éves Vasúttörténeti Park jubileumi rendezvénye vendégeként. Mint minden hasonló rendezvényen, melyen meghívott vendégként veszünk részt, járművünk látogathatósága és üzemelése vendéglátóink szervezéséhez igazodik. További információk a rendezvény és a Vasúttörténeti Park weboldalán érhetők el: http://vasuttortenetipark.hu/
  • 2015. július — A „Múzeumok Éjszakája” után mozdonyunkkal nemsokára újabb rendezvényen veszünk részt: július 11-re Tapolcára, a vasutasnapi rendezvényre kaptunk meghívást, melynek természetesen igyekszünk eleget is tenni. A vasutasnapi program városszerte sok más érdekességet is kínál: http://www.mavcsoport.hu/printpdf/6761
  • 2015. június — Alapítványunk mozdonya ismét részt vesz a „Múzeumok Éjszakája” rendezvényen, a Vasúttörténeti Parkban. A 2015. június 20-án, 17 órakor kezdődő rendezvényen látogatóink olyan bepillantást kaphatnak mozdonyunk motorjába, melyhez hasonlóban a hazai járműkiállításokon még nem lehetett részük. További információk a rendezvénysorozat és a Vasúttörténeti Park weboldalán érhetők el:
    http://vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/muzeumok-ejszakaja-1
    http://www.muzej.hu/index.php?page=program&pid=1105
  • 2015. június — Mozdonyunk ismét a Vasúttörténeti Park vendége lesz a vasárnap, június 14-én rendezett Közlekedésbiztonsági napon. A mozdony a rendezvény egész ideje alatt (10–18 óráig) látogatható lesz. További információk a Vasúttörténeti Park weboldalán érhetők el: http://vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/viii-kozlekedesbiztonsagi-nap-gyermekeknek-0
  • 2015. május — 2015. május 30-i bakonyi különutunkat minden eddiginél nagyobb érdeklődés és figyelem kísérte a vasútbarátok körében, az esemény látogatottsága felülmúlta minden eddigi különvonatunkét. Nagy öröm számunkra, hogy mozdonyunk működőképes megőrzése mellett másik fő feladatunk, az élő események, különvonatok szervezése is egyre többször talál kedvező fogadtatásra a szakmai körökben és a vasútbarátok között egyaránt.
    A rengeteg pozitív visszajelzés mellett elsősorban mindazért a segítségért szeretnénk e helyütt ismét köszönetet mondani, mely nélkül elképzelhetetlen lett volna a különvonat közlekedése – külön köszönet illeti ezért Novodonszki Andrást és Bereczki Erzsébetet, a MÁV-Start Zrt. munkatársait a különút előkészítésében. Köszönjük mindazok támogatását és iránymutatását, akik – olykor a háttérben, máskor kevésbé a háttérben – kitartóan segítettek megszerezni a vonat közlekedéséhez szükséges engedélyeket, és azok munkáját is, akik a különmenet szervezésének, lebonyolításának segítésével és a nem mindennapi látványosság színvonalas megörökítésével járultak hozzá, hogy ez az út hazai és külföldi vasútbarátok számára is az év egyik emlékezetes eseménye legyen.


  • 2015. május — Amint azt sokan tudják, az M61-esek magyarországi pályafutása nem 1963-ban, hanem valójában 1960 májusában kezdődött, amikor a NOHAB gyár bemutató mozdonya több héten át – nagyrészt menetrend szerinti vonatokat továbbítva – számos próbafutás alkalmával bizonyíthatta a NOHAB-mozdonyok addigra már Európa-szerte ismert kiválóságát. Ez a jármű, amely később a Norvég Államvasutaknál állt szolgálatba Di3.623 pályaszámmal, sikeres bemutatkozása révén döntő szerephez jutott a magyar vasúttörténet alakításában is, hiszen a vele nyert tapasztalatok nyomán dőlt el, hogy a MÁV a fővonali dízelvontatást milyen típussal alapozza meg.
    E kiemelkedő szerepe miatt ezt a mozdonyt annyira fontosnak tartottuk, hogy már 2000 szeptemberében személyesen tárgyaltunk Trondheimben az NSB felsővezetésével az esetleges megvásárlásról – mi több, ha akkoriban választanunk kellett volna az M61-010 és a Di3.623 között, jelentősége miatt az utóbbit választottuk volna. Sajnos az akkori erőfeszítéseinket nem koronázta siker, a Di3.623-as – 4 társával – az Ofotbanenhez került, majd annak csődje után Svédországban folytatta pályafutását.
    2014. április 17-én, szinte pontosan egy éve kaptuk a sokkoló hírt: a Di3.623 Fagelsjö állomáson vontatás közben kigyulladt, és a komoly károsodások miatt szinte biztosan selejtezésre fog kerülni. Azonnal felvettük a kapcsolatot a tulajdonossal, és megkezdődött a versenyfutás az idővel. A gép jövője minden erőfeszítésünk ellenére sokáig bizonytalan maradt, míg végül a TÅGAB vasúttársaság lett az új tulajdonos, amely ugyan a jó állapotban maradt fődarabokért vette meg a mozdonyt, ám így is az utolsó pillanatban mentette meg a járművet a pusztulástól.
    A TÅGAB – nem először, és reméljük, nem utoljára – ismét készséggel segített minket; ezúttal abban, hogy a mozdony járműszerkezeti részét a megmaradt fődarabokkal együtt, vontatható állapotban alapítványunknak adta el.
    Jelentős mérföldkő ez a hazai vasúttörténet örökségének élő megőrzésében, azonban azt is látni kell, hogy ezzel ismét hatalmas terhet vettünk a vállainkra. A mozdonyt mindenek előtt haza kell szállítanunk; ennek költsége várhatóan tízezres nagyságrendben lesz, euróban számolva. A hazaszállítás után kezdődhet meg a műszaki helyreállítás és megőrzés hosszú folyamata – ez a Di3.623 esetében jobb helyzetből indul ugyan, mint az M61-002 helyreállítása, ám még így is csak rengeteg munka árán és nagy anyagi ráfordítással pótolhatók a fődarabok és hozhatók helyre a tűz okozta károk.
    Mindezek erőn felüli terheket jelentenek a számunkra, de bízunk benne, hogy a lesznek, akik a hazaszállítás anyagi fedezetének előteremtésében és/vagy a későbbi munkák során a segítségünkre lesznek, hogy ez a nemzetközileg is jelentős kincs 1960 után újra a magyar vasútvonalakat járhassa.
  • 2015. április — Megkezdtük egy újabb különút szervezését. Különvonatunk az előzetes tervek szerint május 30-án, szombaton fog közlekedni – a további részleteket a szervezés előrehaladtával honlapukon és hírlevelünkben fogjuk ismertetni.
  • 2015. április — A tavasz kezdetével hamarosan mozdonyunk nyilvános szereplése is megkezdődik. Idén első alkalommal április 5-én, vasárnap találkozhatnak a mozdonnyal az érdeklődők a Vasúttörténeti Parkban, majd április 10–12-én ugyanitt az Oldtimerek hétvégéjén is részt veszünk. Bővebb információval a rendezvények házigazdája, a Vasúttörténeti Park honlapja ad tájékoztatást: http://vasuttortenetipark.hu/
  • 2015. február — Ismét közeledik a jövedelemadó bevallásának és az adó 1%-áról rendelkező nyilatkozatok elkészítésének ideje. Ezúton kérjük idén is támogatóinkat, hogy jövedelemadójuk 1%-ával alapítványunk javára rendelkezzenek és ezzel egy kiemelkedő vasúttörténeti emlék fennmaradását támogassák. Az idei felhívásunk itt érhető el, és ismertető nyomtatványunk és előre kitöltött rendelkező nyilatkozatunk is letölthető. Az idén is elérhető A3-as falinaptárunk, amelyen szintén szerepel alapítványunk felhívása.
  • 2014. december — A bennünket választó adófizetők 2014-ben 1 530 023 forintot ajánlottak fel alapítványunknak jövedelemadójuk 1%-ából. Számos támogatónktól kapunk évek óta rendszeres, vagy alkalmi adományokat is. Ezúton szeretnénk ismét köszönetet mondani minden adományért és felajánlásért – és nem utolsósorban mindazért a kétkezi munkáért és segítségért is, amely nélkül mozdonyunk, a 618 010 nem lehetne ma ennyire üzembiztos mozdony, és az egykori M61-002 helyreállítását se kezdhettük volna meg. Reméljük, idei eredményeink, emlékezetes eseményeink ismét bebizonyították, hogy méltók vagyunk mindazon anyagi és kétkezi támogatásra, amelyek nélkül tevékenységünk a jövőben is elképzelhetetlen lenne.
  • 2014. november — Örömmel adhatunk hírt mozdonyunk újabb „fellépéséről”, ezúttal ismét a Vasúttörténeti Parkban, a november 14–16-i „Disznótoros kolbászfesztivál” vendégeként. Mozdonyunk a rendezvény első napján érkezik a Vasúttörténeti Parkba, és a rendezvény végéig a helyszínen marad. Mint minden hasonló rendezvényen, melyen meghívott vendégként veszünk részt, járművünk látogathatósága és üzemelése vendéglátóink szervezéséhez igazodik.
  • 2014. szeptember — Jelentős mérföldkő és az elismerő visszajelzések alapján sokak számára az év legemlékezetesebb vasúti eseménye volt szeptember 13-i emlékvonatunk, mellyel a 15 éve szerencsétlenül járt M61-004 mellett olyan mozdonyvezetőknek is emléket állítottunk, akiknek alapítványunk igen sokat köszönhetett, ám mozdonyunk „hazatérését” már nem érhették meg.
    Igen sokan, nagy elkötelezettséggel segítettek minket abban, hogy az emlékmenet közlekedhessen. Köszönettel tartozunk a sok áldozatos munkáért és törődésért Zaránd György úrnak, a különvonat szervezésekor még a MÁV-Start értékesítési igazgatójának, jelenleg vezérigazgatójának; valamint munkatársainak: Novodonszki András és Berecki Erzsébet értékesítési szakértőknek és mindenkinek, akik az ő munkájukat segítették „üvegpalotán” belül és kívül. Köszönettel tartozunk továbbá Lukács György úrnak, a Szombathelyi TIG igazgatójának és Fenyvesi Béla úrnak, a Szombathelyi TIG PLO vezető mérnökének, leginkább emlékvonatunk zalahalápi szakaszának műszaki, adminisztratív előkészítéséért.
    Tapolcán is rengeteg segítséget kaptnk, mind a város vezetésétől, mind azoktól a vasutasoktól, akik már akkor kedves ismerőseink voltak, amikor még a tapolcai fűtőház adott otthont a hazai NOHAB-oknak. Köszönünk minden segítséget Sörös László úrnak, Tapolca utolsó fűtőházfőnökének, Császár László úrnak, Tapolca város polgármesterének, Parapatics Tamás úrnak, Tapolca város polgármestere főtanácsadójának, Tóth Imre úrnak, felügyeleti pályamesternek, és mindenek előtt Visi „M61-019” Bettinek, akinek segítsége, helyismerete és ismeretsége nélkül különvonatunk a halápi kiágazó váltóig se juthatott volna el – a túra ezen részének a megvalósítása elé így is számtalan nehéz akadály gördült még az utolsó utáni pillanatokban is.
    Köszönjük elhunyt barátaink hozzátartozóinak, hogy hozzájárultak emlékvonatunk névhasználatához!


  • 2014. július — A „Múzeumok Éjszakája” után nemsokára újabb rendezvényen vehet részt mozdonyunk: a július 12-i tapolcai vasutasnapon, melynek során a jármű a tapolcai fűtőháznál ismét látogatható lesz. A vasutasnapi program városszerte sok más érdekességet is kínál:
    http://www.mav.hu/res/vasutasnap_tapolca_program_2014.pdf
  • 2014. június — Örömmel adjuk hírül, hogy alapítványunk mozdonya meghívást kapott a 2014. június 21-i „Múzeumok Éjszakája” rendezvényre, a Vasúttörténeti Parkba. Mozdonyunk átállítására az előzetes tervek szerint aznap, valószínűleg a délutáni órákban kerül sor, ám mivel ennek részleteit nem mi szervezzük, ezért pontos információkkal jelenleg még nem tudunk szolgálni. Mozdonyunk látogathatósága, helyszíni beindítása és mozgása ugyancsak a rendezvény szervezőihez igazodik. További információk a rendezvénysorozat és a Vasúttörténeti Park weboldalán olvashatók:
    Múzeumok Éjszakája
    Magyar Vasúttörténeti Park
  • 2014. június — Sajnálattal kell közölnünk, hogy a már biztosnak tűnő június 14-i különvonatunk közlekedése olyan váratlan akadályokba ütközött, melyek áthidalására a rendelkezésünkre álló időben már nem tudtunk megfelelő megoldást találni.
    A különvonat közlekedésének jelenlegi feltételei nem engedik meg, hogy közvetlenül alapítványunk jelölje ki az út során szolgálatot teljesítő mozdonyvezetőket. Az eddigi gyakorlat alapján azonban biztosan feltételezhettük, hogy különvonatunkra olyan tapolcai mozdonyvezetők kerülnek, akikkel a kezdetektől szoros kapcsolatot tartottunk fenn és feltétlen bizalmunkat élvezik. A különvonat közlekedésének megtárgyalására delegált képviselőnket sajnos későn, már az előzetes tervek május 29-i jóvágagyása és nyilvános meghirdetése után értesítették, hogy ez ezúttal nem oldható meg. Ezt a helyzetet különösen az út Tapolcához köthető emlékvonati jellegéhez nem találtuk méltónak.
    A probléma orvoslására a rendelkezésre álló idő már nem elegendő. Igyekszünk minél hamarabb minden érintett fél számára kedvező megoldást találni és különvonatunkat egy későbbi időpontban továbbra is az eredetileg tervezett útvonalon közlekedtetni, szívügyünknek tekintjük ugyanis az emlékvonat közlekedését. Minden érdeklődő szíves türelmét és megértését kérjük – mihelyt új időpontot jelölhetünk ki, erről azonnal hírt adunk.
  • 2014. május — 2014. június 4-én lesz 15 éve annak, hogy Badacsonylábdihegynél balesetet szenvedett az M61-004-es mozdony. Szomorú mérföldkő volt ez a hazai NOHAB-ok történetében, hiszen ezzel az eseménnyel nem csak a gép megőrzésének álmai foszlottak szerte, hanem – leginkább az azt követő események által – arra is felhívta a figyelmet, milyen nehéz küzdelmek várnak még a vasútbarátok közösségére, vagy akár a NOHAB-oknak otthont adó városra a mozdonyok emlékének, vagy a sorozat egy darabjának megőrzése felé vezető úton.
    Az évforduló alkalmat ad arra, hogy a NOHAB-ok kedvelőiként ismét összegyűljünk, és talán számot is adjunk magunkban az azóta eltelt évekről, a sorozat „utóéletének”, eddigi fennmaradásának nagy pillanatairól, küzdelmeiről. Ez alkalommal a NOHAB-GM Alapítvány támogatói és tapolcai NOHAB-os mozdonyvezetők koszorúzással és baráti összejövetellel kívánnak megemlékezni az eseményről 2014. június 4-én 16 óra 30 perces kezdettel Badacsonylábdihegyen. A találkozó a Budapest Déli pályaudvarról 12:35-kor Tapolcára induló gyorsvonattal, vagy a Tapolcáról 15:40-kor induló gyorsvonattal közelíthető meg. A megemlékezés előtti gyülekező tervezett helyszíne a badacsonylábdihegyi emlékmű, ill. igény szerint a Badacsonylábdihegy vasúti megállóhellyel szemben található Lila büfé. A találkozóval kapcsolatban Joó Ferenc (+36204141621) tud naprakész információval szolgálni.
    Alapítványunk szintén az évforduló kapcsán tervez egy, a 618 010 által továbbítandó emlékvonatot indítani Tapolcára, melynek tervezett dátuma 2014. június 14. Ez ügyben már korábban felvettük a kapcsolatot a MÁV-Starttal, az utat azonban csak akkor tudjuk meghirdetni, ha a vasúttársaságtól kedvező választ kapunk. Minden érdeklődő szíves türelmét kérjük – a különvonat szervezésének fejleményeiről a lehetőségeinkhez mérten leggyorsabban tudósítani fogunk.
  • 2014. április —  A hétvége mozgalmasan telt – nagy siker volt részvételünk a Vasúttörténeti Parkban rendezett Oldtimer hétvégén. Ezúton is köszönünk minden hozzájárulást ehhez a sikerhez, legyen az munka, segítség a szervezésben, vagy a mozdony meglátogatása.
    A „színfalak mögött” ugyanakkor sok más is történt az elmúlt napokban. Honlapunkon ezután lehetőségeinkhez mérten rendszeresen adunk tájékoztatást mozdonyunk tervezett útjairól, beleértve az üzemeltető partnerünknél végzett tehervonati, kitoló stb. szolgálatokat is. A legfrissebb információkat ezentúl az újdonságokról tájékoztató oldalunk magyar nyelvű változatának tetején, összefoglaló táblázatban jelenítjük meg; az oldal angol és német változatán pedig erre mutató linket helyeztünk el.
    Az elmúlt hetekben sokat dolgoztunk a következő évek legfőbb kihívásán: megkezdtük a 002 helyreállítását. A 002 esetében lehetőségünk van „tiszta lappal” indulni és minden más munka előtt feltárni a mozdonyszekrény nehezebben hozzáférhető részeit, majd alaposan, időtállóan javítani a felfedett korróziós károkat. A mozdonyszekrényen eddig különféle lemezmunkákat végeztünk, elkezdtük a felgyülemlett olajsár eltávolítását, és részben már elvégeztük a vonatfűtő kazán helyének 010-zel azonos átalakítását. Az elmúlt hétvégén újra helyére hegesztettük a mozdony 2002-ben kivágott fényszóróházát; ehhez kapcsolódóan még további munkák állnak előttünk.
  • 2014. február — Régóta adósok vagyunk a múlt év végén meghirdetett fotópályázat eredményeivel. Az elmúlt hónapok részben váratlan teendői erőnkön felül lekötöttek minket és számos feladattal csak nagy késéssel tudtunk foglalkozni – ezúton is mindenkitől elnézést kérünk azért, hogy a fotópályázatról ilyen sokáig hallgattunk.
    December végéig kilenc nevezőtől összesen közel 80 pályamunkát kaptunk, melyek közül nem egy számunkra is új szemszögből idézi fel a különút egy-egy emlékezetes pillanatát. Sok esetben nehéz is volt a választás; végül a következő pályázók egy-egy munkája ért el dobogós helyezést:
    1. helyezett: Joó Ádám
    2. helyezett: Nagy Dániel
    3. helyezett: Kibédi Károly
    Ezúton is gratulálunk a nyerteseknek, akikkel hamarosan felvesszük a kapcsolatot a nyeremények kiküldésének előkészítésére.
  • 2014. január — Ismét közeledik a jövedelemadó bevallásának és az adó 1%-áról rendelkező nyilatkozatok elkészítésének ideje. Ezúton kérjük idén is támogatóinkat, hogy jövedelemadójuk 1%-ával alapítványunk javára rendelkezzenek és ezzel egy kiemelkedő vasúttörténeti emlék fennmaradását támogassák. Az idei felhívásunk itt érhető el, ismertető nyomtatványunk és előre kitöltött rendelkező nyilatkozatunk is letölthető. Az idén is letölthető A3-as falinaptárunk, amelyen szintén szerepel alapítványunk felhívása.
  • 2013. december — A hazai adófizetők az idén 1632825 forintot ajánlottak fel alapítványunknak jövedelemadójuk 1%-ából, emellett számos támogatónktól kapunk évek óta rendszeres, vagy alkalmi adományokat. Ezúton szeretnénk ismét köszönetet mondani minden adományért és felajánlásért – és nem utolsósorban mindazért a kétkezi munkáért és segítségért is, amely nélkül az egykori M61-010 nem lehetne ma újra üzemképes, futásengedéllyel rendelkező mozdony.
  • 2013. december — Jubileumi különvonatunk közlekedésekor láttuk, mekkora érdeklődés kísérte utunkat – a lelkes vasútbarátok fáradságot nem kímélve másztak sziklákat, vagy vártak ránk a sűrű ködben, hogy szebbnél szebb fényképeket és videókat készítsenek mozdonyunk ünnepi útjáról. Nekünk, a különvonat szervezőinek ritkábban adódott alkalmunk arra, hogy a jubileumi utat ehhez fogható színvonalon dokumentáljuk, ezért szeretnénk most azokhoz a vasútbarátokhoz fordulni, akiknek november 17-én „fotótémát szolgáltattunk” és, reméljük, emlékezetes élményeket szereztünk.
    Alapítványunk ez alkalomból fotópályázatot hirdet, melyre olyan, november 17-i különvonatunkról készült képeket várunk, melyek felidézik az ünnepi út hangulatát; legyen az az őszi napsütés, a nyugat felé sűrűsödő köd, vagy a vonat visszatérése az alkonyat óráiban. A pályázat első három helyezettjét a következő jutalomban részesítjük:
    I. helyezett: 4 jubileumi póló vagy bögre,
    II. helyezett: 3 jubileumi póló vagy bögre,
    III. helyezett: 2 jubileumi póló vagy bögre.
    A pólók méretéről és a póló/bögre választásról a nyertesekkel egyénileg fogunk egyeztetni.
    Szeretnénk előre bocsátani, hogy terveink szerint a pályázatra beérkezett képekből néhányat későbbi kiadványainkban és honlapunkon is megjelentetünk – ennek részleteit az adott kép szerzőjével egyeztetni fogjuk.
    A pályamunkákat elektronikusan, legalább 1024×768 képpontos felbontásban az info@nohab-gm.com címre várjuk 2013. december 31-ig. A pályázat eredményét 2014. január közepéig fogjuk kihirdetni.
  • 2013. november — Ezúton szeretnénk köszönetünket kifejezni mindenkinek, aki segítségével, részvételével hozzájárult ahhoz, hogy november 17-i különvonatunk a hazai NOHAB-ok jubileumi évének egyik emlékezetes eseménye lehetett.
    Egyben arról is hírt adhatunk, hogy mozdonyunk ismét folytatja múlt héten megkezdett munkáját és a héten újra tehervonatokat továbbít Győr és Nyergesújfalu között. A vonatok igény szerint közlekednek, így nem tudható előre a mozgások várható ideje; érdemes figyelemmel kísérni a Győr és Nyergesújfalu közti forgalmat.
  • 2013. június — Ezúton is szeretnénk köszönetünket kifejezni mindazoknak, akik közvetlen segítségükkel, vagy látogatásukkal, érdeklődésükkel hozzájárultak mozdonyunk kiemelkedően sikeres szerepléséhez a Vasúttörténeti Parkban tartott jubileumi találkozón. Jó hír azoknak, akik lemaradtak az eseményről, hogy mozdonyunk az előttünk álló hétvégén ismét látogatható lesz, ugyanis meghívást kaptunk a MÁV Gépészet Zrt. Keleti Járműjavító Központjának járműkiállítására, mely a „Múzeumok éjszakája“ programsorozathoz csatlakozik.
    Mozdonyunk több más vontatójárművel és egyedi vasútmodellekkel együtt 2013. június 22-én 13 órától éjjel 1 óráig lesz megtekinthető a MÁV Gépészet Zrt. Keleti Személykocsiműhelyében, amely a Keleti pályaudvar mellett, a Verseny utca felől közelíthető meg:
    http://muzej.hu/index.php?page=terkep&map=746
    http://muzej.hu/index.php?page=program&pid=2420
    Felhívjuk az érdeklődők figyelmét, hogy a rendezvényen csak mint a meghívott kiállítók egyike veszünk részt, ezért nem tudunk tájékoztatást adni a kiállítás minden részletéről. Más járműveket, vagy a kiállítás egészét érintő kérdésekben ajánljuk a szervező MÁV Gépészet Zrt. közvetlen megkeresését:
    http://muzej.hu/index.php?page=muzeum-level&mid=746
    Mozdonyunkon minden érdeklődőt szeretettel várunk!
  • 2013. június — Alapítványunk mozdonya is meghívást kapott a magyar NOHAB-ok üzembe állásának 50. évfordulóját megünneplő rendezvényre a Vasúttörténeti Parkba. Alapítványunk határozott szándéka részt venni a rendezvényen, amely a közönség számára 2013. június 15-én és 16-án lesz nyitva. Mozdonyunk átállítására az előzetes tervek szerint csütörtökön, június 13-án, valószínűleg a délutáni órákban kerül sor, ám mivel ennek részleteit nem mi szervezzük, ezért pontos információkkal jelenleg még nem tudunk szolgálni. Mozdonyunk látogathatósága, helyszíni beindítása és mozgása ugyancsak a rendezvény szervezőihez igazodik.
  • 2013. február —  Örömmel számolhatunk be immár arról, hogy az SZJA-felajánlásokért tett erőfeszítéseink kedvező eredménnyel zárultak: a napokban alapítványunk számlájára megérkezett a tavaly felajánlott 1883710 forint. Ezúton is köszönjük minden javunkra rendelkező adózónak, hogy felajánlásukkal támogatták munkánkat, és köszönjük a hosszú várakozás alatti türelmet és megértést. Az idén is arra kérjük a hazai adófizetőket, hogy jövedelemadójuk 1%-ával alapítványunk javára rendelkezzenek és ezzel egy kiemelkedő vasúttörténeti emlék fennmaradását támogassák. Az idei felhívásunk itt érhető el, ismertető nyomtatványunk és előre kitöltött rendelkező nyilatkozatunk is letölthető. Az idén is letölthető A3-as falinaptárunk, amelynek szintén része alapítványunk felhívása.
  • 2012. december — Az eltelt hét alatt számos támogatónk kapta meg az adóhivatal üzenetét, mely szerint jövedelemadójának javunkra felajánlott 1%-a nem jutott el alapítványunkhoz. Az utóbbi napok hírei alapján a jelenség nem egyedi, számos más civil szervezet került hozzánk hasonló helyzetbe. A probléma felderítésére már december 14-én felvettük a kapcsolatot az adóhivatallal és azonosítottuk az adminisztratív hibát, amely mindezt okozta. A javításra már megtettük a lépéseket – szóbeli tájékoztatás alapján valószínű, hogy ennek nyomán mégis megkaphatjuk az idei felajánlásokat. Az adóhivatal döntése a közelgő ünnepek miatt csak későbbre várható, ezért támogatóinktól türelmet kérünk – amint új információk állnak rendelkezésünkre, azokat a lehető leghamarabb közzé fogjuk tenni.
  • 2012. október — Örömmel adjuk hírül, hogy hamarosan újra nyílt napot tartunk: alapítványunk mozdonya 2012. október 6-án 10 és 17 óra között lesz látogatható a G. Tim-Co. Kft. telephelyén, az egykori Keleti fűtőház fordítókorongja előtt.
  • 2012. június — Közeleg az idő, hogy lezáruljon mozdonyunk műszaki helyreállításának újabb jelentős szakasza. Közel másfél évig dolgoztunk a motorhűtőt tartalmazó tetőelem teljes cseréjén, melynek során a segédüzemek és az elektromos rendszer egy részét is kicseréltük. 2012. június 9-én elérkeztünk az idei első nagy mérföldkőhöz: egy próbaüzem erejéig újra beindíthattuk mozdonyunk motorját. Néhány napon belül a közönség számára is bemutathatjuk eredményeinket: a MÁV-Gépészet Zrt. szervezésében ugyanis ismét csatlakozik a Keleti Személykocsijavító a „Múzeumok éjszakája” rendezvénysorozathoz. A kiállítás helye a Keleti pályaudvar 1. vágánya felől lesz megközelíthető; a tervek szerint mozdonyunk – akárcsak a többi kiállított jármű – június 16-án délután 13 órától este 22 óráig lesz látogatható. Kiállított mozdonyunk megtekintésére minden érdeklődőt szeretettel várunk!
  • 2012. január — Közeledik a jövedelemadó bevallásának és az adó 1%-áról rendelkező nyilatkozatok elkészítésének ideje. Ezúton kérjük az idén is a hazai adófizetőket, hogy jövedelemadójuk 1%-ával alapítványunk javára rendelkezzenek és ezzel a hazai és nemzetközi vasúttörténet egyik kiemelkedő emlékének fennmaradását támogassák. Az idei felhívásunk itt érhető el, ismertető nyomtatványunk és előre kitöltött rendelkező nyilatkozatunk is letölthető. Az idén is letölthető A3-as falinaptárunk, amelynek szintén része alapítványunk felhívása.
  • 2011. december — Alapítványunk megkapta a neki felajánlott SZJA 1% összegét: támogatóink az idén 2,3 millió forinttal járultak hozzá ilymódon alapítványunk tevékenységéhez, mozdonyunk műszaki helyreállításához és alkatrészkészletünk bővítéséhez. Ez alkalommal szeretnénk megköszönni minden támogatónk – különösen a NOHAB- és vasútbarátok, vasúti alkalmazottak – felajánlását. Örülünk annak, hogy kitartó munkánkat támogatóink évek óta töretlen bizalmukkal ismerik el – reméljük, a jövőben is olyan eredményeket tudunk felmutatni, melyek méltó módon viszonozzák támogatóink segítségét.
  • 2011. október — Örömmel adjuk hírül, hogy hamarosan újra nyílt napot tartunk: alapítványunk mozdonya 2011. október 29–30-án 10 és 17 óra között lesz látogatható a G. Tim-Co. Kft. telephelyén, az egykori Keleti fűtőház fordítókorongja előtt. Amennyiben az időjárás engedi, ez alkalommal bemutatjuk a motorhűtőt magába foglaló, felújított tetőelemet is, melyet nemsokára beépítünk a mozdonyba – az év döntő részében az ezt előkészítő javítási, átalakítási munkálatokat végeztük. Az ingyenes rendezvényre minden érdeklődőt szeretettel várunk. Szeretnénk felhívni az érdeklődők figyelmét, hogy a nyílt nappal egyidejűleg a közelben egy oldtimer-autókiállítás is várja a látogatókat.
  • 2011. június — Alapítványunk a MÁV-Gépészet Zrt. Budapest Keleti Körzeti Járműfenntartási Központjától meghívást kapott arra, hogy mozdonyával részt vegyen a „Múzeumok éjszakája” rendezvénysorozaton. Mozdonyunk a Keleti Személykocsijavító területén lesz látogatható 2011. június 24-én 16 órától éjfélig. A rendezvény alkalmával a mozdony kívül-belül megtekinthető lesz, tárlatvezetőink pedig készséggel válaszolnak a látogatók kérdéseire. A kiállítás helye a Keleti pályaudvar 1. vágánya felől lesz megközelíthető. Mivel a mozdonyunkat befogadó rendezvény szervezését nem mi végezzük, ezért kérünk minden érdeklődőt, a látogatással kapcsolatos tudnivalókért, további információkért a muzeumok_ejszakaja_Keleti@mav-gepeszet.hu e-mail-címen vegye fel a kapcsolatot a szervezőkkel. További információkkal az esemény weboldala is szolgál. Kiállított mozdonyunk megtekintésére minden érdeklődőt szeretettel várunk!
  • 2011. február — Hamarosan eljön a jövedelemadó bevallásának és az adó 1%-áról rendelkező nyilatkozatok elkészítésének ideje. Ezúton kérjük az idén is a hazai adófizetőket, hogy jövedelemadójuk 1%-ával alapítványunk javára rendelkezzenek. Az idei felhívásunk itt érhető el, ismertető nyomtatványunk és előre kitöltött rendelkező nyilatkozatunk is letölthető. Az idén is letölthető A3-as falinaptárunk, amelynek szintén része alapítványunk felhívása.
  • 2010. december — Bár az eddig megszokottnál jóval később, alapítványunk nemrég megkapta a neki felajánlott SZJA 1% összegét: támogatóink az idén 3 141 483 Ft-tal járultak hozzá ilymódon alapítványunk tevékenységéhez, mozdonyunk műszaki helyreállításához és alkatrészkészletünk bővítéséhez. Ez alkalommal szeretnénk megköszönni minden támogatónk – különösen a NOHAB- és vasútbarátok, vasúti alkalmazottak – felajánlását. Örülünk annak, hogy kitartó munkánkat támogatóink évek óta töretlen bizalmukkal ismerik el – reméljük, az előttünk álló évben is olyan eredményeket tudunk felmutatni, melyek méltó módon viszonozzák támogatóink segítségét.
  • 2010. december — Kereken egy évtizede ért véget Magyarországon a NOHAB-ok menetrendi üzeme. Az évfordulóról Kiss István Tamás mozdonyvezető, Joó Ferenc, alapítványunk egykori elnöke és a VOKE Batsányi Művelődési Központ szervezésében „Sic transit gloria mundi – Így múlik el a világ dicsősége” címmel emlékezik meg egy kiállítás, mely az immár tíz éve lezárult korszak jeles pillanatait fényképek, dokumentumok bemutatásával idézi fel. Az alapítványunk és a Tapolcai Fűtőházért Alapítvány által is támogatott kiállítás 2010. december 21-én 11 órakor nyílik meg a VOKE Batsányi Művelődési Központban (Tapolca, Vasút út 3.). A rendezvény része lesz az Indóház Kiadó Nagy NOHAB-könyvének bemutatása is. A kiállítás 2011 januárjának végéig munkanapokon lesz megtekinthető.
  • 2010. október 2. — Mozdonyunk ma részt vett a békéscsabai mozdonykiállításon. Mivel az idei találkozón való megjelenés megszervezése meghaladta volna az erőforrásaink adta lehetőségeket, ezért ezt mi nem is terveztük: a későn érkezett meghívás sem a szervezést, sem támogatóink előzetes értesítését nem tette volna lehetővé.
    Az idei békéscsabai út a járművet jelenleg üzemeltető Kárpátvasúthoz kötődik, akik minket is röviddel az esemény előtt tájékoztattak a programról, nem egyeztettek velünk előzetesen az utat illetően, és ellenkezésünk tudatában vitték a járművet a találkozóra. Helyettük is elnézést kérünk minden támogatónktól és érdeklődőtől, akik értesítés hiányában lemaradtak az eseményről.
  • 2010. szeptember 1. — Immár a pontos menetrend is rendelkezésünkre áll. További információk itt olvashatók.
  • 2010. augusztus 23. — Közel tíz évnyi munka után alapítványunk újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett: 2010. szeptember 4-én végre olyan nyílt napot tudunk tartani, melynek része egy Budapest körüli kisebb vonatozás is. További információk itt olvashatók –.
  • 2010. június 14. — Mozdonyunk hamarosan ismét egy rövidebb útra indul: ezúttal kedden, június 15-én gépmenetben közlekedik Dunakeszire, ahonnan egy kocsit hoz vissza Budapestre. Az út a Keleti fűtőházból a tervek szerint délelőtt 10 óra körül indul, de a gép tényleges mozgása a pillanatnyi forgalmi helyzettől függ, ezért pontos menetrendet nem áll módunkban közzé tenni.
    A közeljövőben előreláthatóan sor kerül még hasonló utakra. Ezután ezeket nem hirdetjük meg egyenként a hírlevélben, ezért arra kérünk minden érdeklődőt, hogy alapítványunk honlapjának aktuális híreit kísérje figyelemmel ezen az oldalon.
    Megértést kérünk a mozdony várható útjának ilyen kései bejelentéséért – erre magunknak sem nyílt hamarabb lehetőségünk, és várható, hogy az efféle mozgások időzítését a jövőben is csak közvetlenül az út előtt lehet véglegesíteni.
  • 2010. június — Szombati gépmenetünk után nemsokára ismét útnak indul mozdonyunk: szerdán, 2010. június 9-én az M61-010 Körmendre megy egy rövid tehervonatért. A mozdony délelőtt 11 óra körül hagyja el Budapest Keleti pu. fűtőházát. Ezután Ferencvárosba indul üzemanyagot vételezni, majd Győrön keresztül Körmendre előreláthatóan a kora délutáni órákban ér. Mindenkitől ezúton is elnézést kérünk a késői értesítésért; az utat eredetileg jóval későbbre terveztük, de rajtunk kívül álló okok miatt kénytelenek voltunk az utolsó pillanatban előre hozni.
  • 2010. május — Ezúton tájékoztatjuk az érdeklődőket, hogy alapítványunk mozdonya 2010. június 5-én Kőbánya-Hízlaló állomásra közlekedik gépmenetben. Érkezése kb. 10 órára várható az állomásra, a tervezett tartózkodás időtartama 1–2 óra. Az út érdekessége, hogy ezen az állomáson ismereteink szerint még soha nem járt NOHAB, és a pálya ottani állapota, valamint a közelgő felszámolás ismeretében valószínűsítjük, hogy erre többször nem is kerülhet alkalom. A gép mozgását ugyan behatárolja a pálya állapota, ám igyekszünk mindent megtenni, hogy az út így is látványos, emlékezetes esemény legyen.
  • 2010. február — Hamarosan eljön a jövedelemadó bevallásának és az adó 1%-áról rendelkező nyilatkozatok elkészítésének ideje. Ezúton kérjük az idén is a hazai adófizetőket, hogy jövedelemadójuk 1%-ával alapítványunk javára rendelkezzenek. Szeretnénk ismét felhívni minden támogatónk figyelmét arra, hogy adószámunk megváltozott:

    18686074-2-43.


    Az idei felhívásunk itt érhető el, az új adószámot feltüntető ismertető nyomtatványunk és előre kitöltött rendelkező nyilatkozatunk is letölthető. Az idén először letölthető A3-as falinaptárunk is, amelynek szintén része alapítványunk felhívása.
  • 2010. január — Örömmel adjuk hírül, hogy sikeres volt alapítványunk mozdonyának, az egykori M61-010-nek 2010. január 19-én megtartott hatósági futópróbája.


    Ezúton is köszönjük minden támogatónk eddigi segítségét, mellyel hozzájárultak e fontos, évtizedes kitartó munka árán elért eredményhez. Egyben kifejezzük reményünket, hogy a jövőben is érdemesnek találnak bennünket a támogatásra, hiszen a futásengedély nem végcél, hanem „csak” egy fontos állomás a mozdony teljes műszaki helyreállítása és üzemképes megőrzése felé vezető úton.

  • 2009. december — Alapítványunk nemrég kapta meg a neki felajánlott SZJA 1% összegét – támogatóink az idén 3 339 578 Ft-tal járultak hozzá ilymódon alapítványunk működéséhez és mozdonyunk felújításához. Ez alkalommal szeretnénk megköszönni minden támogatónk – különösen a NOHAB- és vasútbarátok, vasúti alkalmazottak – felajánlását.
  • 2009. február — A személyi jövedelemadó 1%-a az idén is felajánlható alapítványunknak. További részletek itt. Az alapítvány idei ismertető nyomtatványa is letölthető innen.
  • 2008. november — Alapítványunk mozdonya, az egykori M61-010, 45 éve végezte első hatósági futópróbáját. Erről megemlékezendő 2008. november 15-én ismét nyílt napot tartottunk. Rendezvényünk délelőtt 10 órakor kezdődött a MÁV Budapesti Területi Igazgatóság tanácstermében (Kerepesi út 3.), ahol a mozdony műszaki helyreállításának jelentős lépéseiről tartottunk előadásokat. A nyílt nap második felében, 12–18 óra között, alapítványunk mozdonya volt megtekinthető a G. Tim-Co. Kft. telephelyén, az egykori Keleti fűtőház fordítókorongja előtt.
  • 2008. február — Lezárult egy fontos szakasz alapítványunk mozdonyának műszaki felújításában: az egykori M61-010 2008. február 20-án elhagyta az Északi Járműjavítót és visszatért telephelyére, a Keleti pályaudvar fűtőházába. Ezúton szeretnénk ismét megköszönni a járműjavító munkatársainak, hogy alapos munkájukkal támogattak minket a mozdony helyreállításában. Köszönettel tartozunk az egykori M61-017 vontatási reszortosának és személyzetének is, akiknek mozdonyunk gyors és nem utolsó sorban szép látványt nyújtó átállítását köszönhetjük.


    A személyi jövedelemadó 1%-a az idén is felajánlható alapítványunknak. További részletek itt. Az alapítvány idei ismertető nyomtatványa is letölthető innen.
  • 2007. december — Sok idő telt el, mióta utoljára hírt adtunk tevékenységünkről.
    Az utóbbi hónapok eredménye, hogy megalakult az alapítvány új kuratóriuma, melyet immár a cégbíróság is bejegyzett. A kuratórium új elnöke Szabó Csaba, további kuratóriumi tagok pedig Visi Márton és Deák István; köszönettel tartozunk nekik, amiért felkérésünkre készséggel elvállalták az elnöki és kurátori munkát. Ezúton szeretnénk még egyszer megköszönni korábbi kuratóriumi elnökünk, Joó Ferenc eddigi áldozatkész munkáját is, mellyel nagyban hozzájárult eddigi tevékenységünkhöz és külföldi kapcsolataink ápolásához.
    Időközben alapítványunk megkapta a személyi jövedelemadó 1%-ából felajánlott támogatást is, melynek összege (3 607 839 Ft) az idén messze meghaladta minden korábbi felajánlásét. Ennek a kiemelkedő mértékű támogatásnak a műszaki helyreállítás közelmúltban elvégzett és előttünk álló lépéseinek finanszírozásán túl alkatrészbázisunk gyarapításában is lényeges szerepe lesz. Köszönettel tartozunk ezért az adózó állampolgároknak – különösen a vasúti alkalmazottaknak és a vasútbarátoknak –, akik nekünk ajánlották fel személyi jövedelemadójuk egy százalékát; reméljük, a jövőben is hozzájárulnak adójuk 1%-ával sikereinkhez.
    Mozdonyunk, az egykori M61-010 helyreállítása nemsokára jelentős lépéshez érkezik; januárban kezdődik az Északi Járműjavítóban elvégzendő utolsó művelet, a királycsapok melletti csúszótámok hézagainak beállítása az előírt értékekre. Ennek elvégeztével, várhatóan még januárban, a mozdony elhagyhatja a járműjavítót és visszatérhet telephelyére, a Keleti fűtőházba. Amint ez megtörtént, a mozdony felújítását bemutató oldalon részletesen beszámolunk a járműjavítóban elvégzett műveletekről, majd egy később szervezendő nyílt nap alkalmával a megújult futóművű mozdonyt is bemutatjuk az érdeklődő közönségnek.
    Reméljük, minden érdeklődő örömmel fogadta híreinket. Mindenkinek áldott, békés karácsonyt és eredményekben gazdag, boldog új évet kívánunk.
  • 2007. október — Alapítványunk és a felújítás alatt álló mozdonyunk hamarosan szerepelni fog az MTV 1 műsorában, a televíziótól kapott információink alapján 2007. október 3-án szerdán, a 23:35-kor kezdődő „Kultúrház” végén.
  • 2007. február — A személyi jövedelemadó 1%-a az idén is felajánlható alapítványunknak. További részletek itt.
  • 2006. november — Alapítványunk az idén az SZJA 1% felajánlások révén 2 776 033 forinttal gyarapodott (ez az összeg néhány hónapig még változhat, mert az APEH utólag is átutalhat további felajánlásokat). Ezúton köszönjük az adózó állampolgárok, különösen a vasúti alkalmazottak lelkes támogatását! Arról, hogy miként tervezzük felhasználni az idei jövedelemadó-felajánlásokat, a későbbiekben adunk részletes tájékoztatást, annak függvényében, hogy hogyan haladnak előre az egykori M61-010 műszaki helyreállításának munkálatai.
  • 2006. február — A személyi jövedelemadó 1%-a az idén is felajánlható alapítványunknak. További részletek itt.
  • 2006. január — Mély fájdalommal tudatjuk, hogy barátunk és alapítványunk kuratóriumának tagja, Previcz János, 2006. január 7-én hosszan tartó betegség után elhunyt. Munkánkban, különösen mozdonyunk műszaki helyreállításában, az alapítvány első éveitől kezdve aktívan részt vett, halálával súlyos veszteség érte alapítványunkat és a NOHAB-ok elkötelezett híveit. Emlékét örökre megőrizzük.
  • 2005. november — Alapítványunk az SZJA 1% felajánlások révén 2 505 812 forinttal gyarapodott. Ebből olyan javítások költségeit fedezzük, melyek elengedhetetlenek a mozdony újbóli üzembe helyezéséhez, és reméljük, további alkatrészeket is beszerezhetünk belőle. Ezúton köszönjük az adózó állampolgárok, különösen a vasúti alkalmazottak lelkes támogatását!
  • 2005. június — Alapítványunk mozdonyának, az egykori M61-010-nek műszaki helyreállítása újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett. A mozdony 2005. június 21-én a MÁV Északi Járműjavítójába került, ahol a közeljövőben a kerékabroncsok cseréjét, a forgóvázak átvizsgálását és javítását fogják elvégezni más, kisebb javítások mellett. A járműjavító alapítványunkat azzal támogatja, hogy ingyen végzi el számunkra a kerékabroncsok cseréjét és az ehhez kapcsolódó technológiai lépéseket. A munka további menetéről és tervezett időtartamáról később adnunk tájékoztatást.



  • 2005. május — Lezárult a 2005-ös SZJA 1%-kampány. Ezúton szeretnénk kifejezni köszönetünket mindazon támogatóinknak, akik személyi jövedelemadójuk 1%-át alapítványunknak ajánlották fel, valamint mindazoknak, akik fáradságot és időt nem kímélve igyekeztek eljuttatni alapítványunk felhívását az ország minden pontjára.
  • 2005. március — Nagy örömmel tudatjuk, hogy hosszú, néha már reménytelennek tűnő várakozás után alapítványunk az elmúlt napokban kihirdetett pályázati eredmény alapján 2 625 003 Ft-ért megvásárolja az M61-002 pályaszámú dízelmozdony mozdonyszekrényét. A fenti vételárral alapítványunk ismét súlyos anyagi kötelezettséget vállal magára, de egyhangúlag úgy döntöttünk, hogy nem nézhetjük tétlenül az utolsó, még bizonytalan jövőjű M61-es bontóba kerülését. Kérjük, hogy aki bármilyen módon megteheti, segítse alapítványunkat a vételár kifizetésében!


    A mozdony átadására minden várakozásnál hamarabb kerülhetett sor: 2005. március 3-án állították át új telephelyére, az egykori Keleti fűtőházba.
  • 2005. február — A személyi jövedelemadó 1%-a az idén is felajánlható alapítványunknak. További részletek itt.
  • 2005. január 22-én tartottuk meg újabb nyílt napunkat. A rendezvény első felében, 10:00 órától 13:30-ig, a G. Tim-Co. Kft. telephelyén (a Keleti pályaudvar egykori fűtőházánál), a fordítókorong előtt immár járó motorral volt megtekinthető alapítványunk mozdonya. A találkozó második felében, 14:00 órás kezdettel, a közelben levő Hotel Stadion egyik konferenciatermében emlékeztünk meg alapítványunk első öt évéről és a 2004. augusztusi dániai útról, melyet Novák András új videofilmjének, a „NOHAB-ok az ezredfordulón” sorozat új részének bemutatója követett.
  • 2004. december 12. — A legfontosabb javítások elvégeztével újraindítottuk alapítványunk mozdonyának motorját (képek itt). Az újraindítás (hangok itt: 1,2) után a mozdony saját erőből állt be a csarnokba. Ezúton köszönjük még egyszer mindazok segítségét, akik adományaikkal vagy munkájukkal hozzájárultak a mozdony eddigi felújításához.
    Ezúton tesszük közzé Novák Andrásnak, a NOHAB-ok életét megörökítő videofilmek, DVD-k gyártójának felhívását is.
  • 2004. október — Alapítványunk az SZJA 1% felajánlások révén 1 748 663 forinttal gyarapodott, mellyel részben a kerékabroncsok cseréjének és a forgóvázak javításának költségeit fedezzük. Ezúton köszöjük az adózó állampolgárok, különösen a vasúti alkalmazottak lelkes támogatását! Elkészült a dániai jubileumi mozdonytalálkozóról szóló beszámoló is, mely itt tekinthető meg.
  • 2004. augusztus — A MÁV PMLI Technológiai Központ 2761 017-9 pályaszámú mozdonya, az egykori M61-017, augusztus 14-én és 15-én részt vesz a Dán Államvasutak MY sorozatának 50 éves jubileuma alkalmából rendezett nemzetközi GM-mozdonytalálkozón a dániai Odensében. A mozdony látogatása alapítványunk szervezésében, a Danmarks Jernbanemuseum és egyik jelentős támogatónk, Klaus Korbacher anyagi segítségével valósulhat meg. Mivel az út kivitelezhetőségét egészen a közelmúltig szamos körülmény veszélyeztette, ezért hamarabb nem állt módunkban jelezni a mozdony tervezett részvételét.
    A mozdonyból és a személyzetnek fenntartott kísérőkocsiból álló különvonat a tervek szerint augusztus 10-én 22 óra körül indul Budapestről, Hegyeshalomnál 11-én reggel 5 óra körül lépi át a határt, majd innen Salzburg — Koblenz — Niebüll — Tønder útvonalon halad Dániába. A visszaút a tervek szerint augusztus 16-án reggel kezdődik, melyet Niebüllben egy sajtóbemutató, majd egy hosszabb Koblenz-i tartózkodás szakít meg. A különvonat a tervek szerint augusztus 19-én ér vissza Magyarországra. További fejleményekről később számolunk be.
  • 2004. július — Használt motoralkatrészeket és villamos alkatrészeket szereztünk be külföldi partnereinktől. Felújításukat a rendelkezésre álló idő szerint a közeljövőben megkezdjük.
  • 2004. június — Alapítványunk emlékoszlopot állított az öt éve, 1999. június 4-én szerencsétlenül járt M61-004 psz. mozdonynak Badacsonylábdihegyen, nem messze a baleset egykori helyszínétől. Köszönjük az emlékmű felállításához nyújtott segítséget Vollmut Péter badacsnytördemici polgármesternek, valamint Kocsis Istvánnak (Cegléd, Multi-Essence Kft.) az emléktábla elkészítéséért. Köszönjük a Balatonfelvidéki Nemzeti Parknak és a MÁV Rt. PMLI szombathelyi részlegének közreműködését az építkezés engedélyezésében és a terep biztosításában. Az emlékmű felavatására, melyen egyik külföldi támogatónk, valamint tapolcai mozdonyvezetők is jelen voltak, a helyszín adottságai miatt sajnos csak szűk körben kerülhetett sor; a vasúti töltés és a 71-es autóút közötti hely nem tette lehetővé nagyobb látogató közönség fogadását.
  • 2004. május–június — Közeleg a motor újraindításának pillanata. Ehhez azonban további javítások váltak szükségessé. Bővebb leírás itt.
  • 2004. február — A személyi jövedelemadó 1%-a az idén is felajánlható alapítványunknak. További részletek itt.
  • 2004. február — Tovább bővítettük honlapunkat. Újdonság egy oldal a mozdony műszaki helyreállításának menetéről és a linkek oldalának kibővítése.
  • 2004. január — Átvettük a korábban már megrendelt kerékabroncsokat; jelenleg a csere lebonyolítását szervezzük.
  • 2003. november 15-én mozdonyunk üzembe állításának 40. évfordulója alkalmából rendhagyó nyílt napot tartottunk. További részletek itt.
  • 2003. október — Alapítványunk az SZJA 1% felajánlások révén 1 213 149 forinttal gyarapodott, melyet a motorolaj és az abroncsok cseréjére fogunk fordítani. Ezúton szeretnénk megköszönni az adózó állampolgárok, különösen a vasúti alkalmazottak lelkes támogatását!
  • 2003. szeptember — Az elmúlt hónapokban több lényeges javítást végeztünk el a mozdonyon, melyek többsége elengedhetetlen a motor újraindításához. Bővebben itt.
  • 2003 januárjában megnyitottuk honlapunk képtárát. Jelenleg csak NOHAB-ok és európai rokonaik képei láthatók, ám a lehetőségek függvényében később más kontinensek EMD-mozdonyaival is kiegészítjük az anyagot.
  • 2003. január 25-én ismét nyílt napot rendeztünk.
  • 2002. november 2-án ismét nyílt napot rendezünk, melyre mindenkit szeretettel várunk. A rendezvényre, mint az előző nyílt nap alkalmával, a G. Tim-Co. Kft. portáján lehet bejutni (Dózsa György út Kerepesi út felőli vége, az ÖMV benzinkút mellett); 14 órától 30 percenként fogadunk újabb csoportokat. 18 óráig lehet érkezni; ennél későbbi időpontokhoz a (30)954 6665-ös telefonszámon kérünk előzetes egyeztetést.
  • 2002. június 7-én rendeztük meg második nyílt napunkat.
  • 2002. március 5-én Alapítványunk kifizette az M61-010 vételárának fennmaradó részletét, így a mozdony végleg az Alapítvány tulajdonába került. Ezúton szeretnénk ismét köszönetet mondani minden támogatónknak; segítségük nélkül nem menekülhetett volna meg a mozdony.
  • 2002. március 1-én rendezzük meg első nyílt napunkat, melyre mindenkit szeretettel várunk. E hagyományteremtő összejövetelnek egyik fő célja, hogy közösen megbeszélhessük a lehetőségeket és kívánságokat, és így jobb képet alkothassunk az előttünk álló feladatokról, eseményekről.
  • 2002. január — 2002-től lehetségessé vált az alapítvány támogatása a személyi jövedelemadó 1%-ával. Bővebb információ a „Tagsági rendszer, támogatók” oldalon található.


  • 2001. december — Az Alapítványunk által megvásárolt M61-010 december 21-én, 10:30-kor került új telephelyére. A gép műszaki átvétele során jelentősebb meghibásodásokat nem találtunk, eltekintve az akkumulátorok állapotától. A gép alaposabb átvizsgálása és a szükséges javítások elvégzése jövőre kezdődik. A mozdony későbbi hozzáférhetőségéről a későbbiekben adunk tájékoztatást.
  • 2001. november —  28-án megszületett a MÁV Rt. és a NOHAB-GM Alapítvány között a szerződés, melynek értelmében az alapítvány 8,125 millió forintért megvásárolja a MÁV M61-010 pályaszámú mozdonyát. Rövidesen újabb fejlemények várhatók; ezekről a későbbiekben bővebben beszámolunk.
  • 2001. június — A 2001. áprilisában az M61-010 megvásárlására beadott árajánlatunkat találta a MÁV a legkedvezőbbnek; jelenleg az adásvételi szerződés részleteinek egyeztetése folyik. Reméljük, hamarosan már a mozdony átvételéről számolhatunk be.
  • 2001. március — A MÁV március 6-ra tervezett árverése sikertelen maradt; mindeddig egyetlen M61-es mozdony sem tudott gazdát cserélni. Ennek következményeképpen a MÁV immár alacsonyabb árajánlatoktól sem zárkózik el; ezért alapítványunk újra tárgyalásokba kezdett. Reméljük, hogy ennek kapcsán a közeljövőben új eredményekről számolhatunk be.
  • 2001. február — A MÁV kihirdette az M61-esek árverezésének időpontját; a versenytárgyalásra 2001. március 6-án kerül sor. Az árverésen való részvétel feltételei alapján a MÁV eleve kizárta alapítványunkat a tárgyalásokról. Várható, hogy a MÁV megszokott forgatókönyve szerint jár el – amennyiben nem találnak gazdára az M61-esek, úgy, megakadályozandó, hogy az országban más is M61-eshez juthasson, inkább a bontóban végzik.
  • 2000. december — A MÁV M61-es sorozatának menetrend szerinti üzeme 2000. dec. 22-én a jelenleg még Tapolcán megmaradt négy mozdony (M61-006, 010, 019, 020) Budapestre szállításával véget ér. Az utolsó M61-gyel vontatott menetrend szerinti vonat december 21-én, előreláthatóan az M61-020-szal közlekedik. Ezzel közel egyidejűleg Norvégiában is befejeződik a Di3 sorozat élete; az utolsó menetrend szerint Di3-mal közlekedő vonat 2000. december 27-én indul. A sorozat teljes leállítása 2001. jan. 7-re várható. A megmaradt gépek közül négy (Di3.619, 633, 641, 643) Koszovóba kerül, további három (Di3.622, 626 és 630) pedig Olaszországba.
  • Jelenlegi szándékai szerint a MÁV a megmaradó M61 sorozatú mozdonyokat értékesíteni kívánja. További tervezett selejtezések és bontások nem ismeretesek, bár jelenleg az M61-002 alkatrészbázisként szolgál az M61-001-es nosztalgia-géphez. Egy lehetséges mozdonybeszerzést illetően kapcsolatot tartunk a MÁV-val.
  • Időközben kapcsolatot teremtettünk külföldi vasutakkal is; egy tervezett mozdonyvásárlás kapcsán előzetes tárgyalásokat folytattunk.

 
Magunkról
·
Háttér
·
Tagság
·
Elérhetőség
·
Aktuális
·
Linkek
De En